Followers

Friday, March 11, 2011

Handmake AisCream Vanila

Posted by HiSa Ito at 10:53 PM 0 comments
Assalammualaikum...Ari ni nk kongsi resepi aiskrim buatan sendiri..Sebenarnya ni dah kali ketiga buat aiskrim sendiri. First time buat perisa jagung. Second time, aiskrim coklat. Sedap sgt. Rasa mcm aiskrim walls yg jual kat kedai 2. 

Bahan-Bahan:-

1) 1/2 tin susu pekat manis


2) 1/2 tin air masak + 1/2 tin susu cair


3) 1 biji telur

4) Perisa vanilla

5) 2 Sudu makan ovellete


Cara-Cara:-

1) Masukkan bahan ke dalam blender



2) Blend sampai pekat, likat, berkrim dan berkilat

3) Masukkan dalam bekas


4) Simpan dalam peti ais(tempat beku)

5) Sedia untuk dihidang. Hias la dengan apa-apa yg disukai.


Thursday, March 3, 2011

Cinta Perlukan Pengorbanan dan Tolak Ansur

Posted by HiSa Ito at 8:28 PM 0 comments
Mungkin topik kali ni amat2 la jiwang kan. Tp xper..cuba la kupas topik ni..Perlu ke kita berkorban segalanya utk cinta??hanya kita yg berkorban??atau dier sajer yg bekorban?? Seelok2nya dua2 la kena bekorban kan. Tak adil la kalau hanya sebelah pihak jer yg bekorban..Betul x? Cuba fikir apa jd kalau hanya sebelah pihak jer yg bekorban. Apa situasi yg akan timbul. Mungkin pihak yg dah terlalu byk bekorban 2 akan berpandangan mcm ni: "dier ni btl2 serius ker dgn ak.."..hurm..2 semua hanya Allah yg tau..Penah x bertolak ansur dgn dier?Kalau penah, amat beruntung la dier..yg x penah bertolak ansur ni, fikir2 la perasaan org lain jugak..jgn asyik fikir perasaan sendiri..

TOPIK KAT ATAS 2 UMUM OK..


 

hISa ItO blog!! Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review